I mindmappen herunder er nogle af hv.-orderne samlet.
Vælg et eller to punkter ud og skriv en kort kommentar.
En tilføjelse - et link til Ann's indlæg om Facebook i undervisningen.
En tilføjelse - et link til Ann's indlæg om Facebook i undervisningen.
I må også meget gerne gå forbi min blog og se mit indlæg om Facebook-emnet. :)
SvarSlethttp://digitale-teknologier-i-undervisningen.blogspot.dk/2015/03/mine-tanker-om-brugen-af-facebook-i.html
SletFordele:
SvarSletEleverne se det med det samme, og hjælper hinanden med det samme...
Jeg er glad for at bruge FB for beskeder kommer hurtigt rundt for de fleste elever er på det meste af dagen. De er gode til at hjælpe hinanden via FB
SvarSletFordele: Som Frank skriver: der er hurtig respons og hjælp fra med-studerende.
SvarSletUlemper: Det kræver at alle er på og aktive, for at kunne give hurtig respons og det kan tage fokus fra undervisningen.
Hvis jeg tager fat i "Hvorfor" så:
SvarSlet- Det er nemt at bruge, da alle eleverne er på Facebook i forvejen
- Det er et hurtigt fagligt indspark, som eleverne ser - ofte med det samme
- Det er en nem platform at kommunikere hurtigt med eleverne
- Derudover er Facebook jo også relevant fagligt - både for at bidrage til elevernes digitale dannelse og for mit vedkommende, som kommunikationsplatform for virksomhederne. Altså skal mine elever lære noget om anvendelsen af sociale medier i virksomhederne
Men der er selvfølgelig også ulemper eller noget Facebook ikke kan bruges til:
- al individuel kommunikation med eleverne, specielt det der er behov for dokumentation for.
Jeg giver fx aldrig karakter for opgaver på Facebook. Jeg bruger hellere ikke Facebook som platform til afleveringer - undtagen upload af videoer...
Læs evt mit indlæg på min egen blog:
http://chrisogdigitaleteknologier.blogspot.dk/2015/02/facebook-i-undervisningen.html