Holdets wiki

Nogle hold eksperimenter også i en wiki "Digitale teknologier", vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

torsdag den 5. marts 2015

Du glemte pauser!

Log for tirsdag 3. marts 2015

"Du glemte pauserne", var noget af det sidste, der blev sagt af én af deltagerne i tirsdagens Google Hangout. Jeps, dem fik vi ikke holdt mange af, det blev en noget hektisk dag, hvor figuren herunder vist bedre end noget illustrerer dagen.

Figuren er lånt fra et indlæg på Google+

Problemerne skyldtes både teknik og kursisternes manglende tid til forberedelse. Men agenda og intentionerne for dagen var:

1. Feed back / wiki indlæg om web 2.0 og blogindlæg om facebook versus undervisning.
2. Jeres præsentationer / fokus jeres blog + tovholder respons, jvf. opgave.
3. Kort oplæg om evaluering v. Hanne
4. Intro til 2-3 evaluerings teknologier (Hanne, Christina og Vibeke)?
5. Vi prøver forskellige test og evaluerer disse.
6. Oplæg om samfundsudvikling v. Hanne
7. To og to samarbejder om udformning af test i valgfri teknologi, emne læring / undervisning / samfundsudvikling.
8. Test
9. Opsamling og perspektivering

Jeg kan se, når jeg gennemgår mine noter til dagen og hvad der reelt fandt sted, at jeg ikke har været konsekvent i forhold til de opgaver, jeg havde tænkt, man skulle arbejde med. Intentionen var at Hangoutet skulle være det virtuelle rum, hvor vi samledes i plenum og hvor jeg blev som support, mens kursisterne arbejdede to og to med opgaver online andre steder. Men vi blev mest i Hangoutet.

Mine noter fra dagen

1. Feed back / wiki indlæg om web 2.0 og blogindlæg om facebook versus undervisning.
Der blev arbejdet en lille smule i vores wiki og det er stadig svært for flere ar anvende teknologien. Vibeke har eksperimentet i sin egen undervisning med wiki's og det fortalte hun om i sit oplæg i forbindelse med dagens punkt 2.

2. Jeres præsentationer / fokus jeres blog + tovholder respons, jvf. opgave.
Tanken var at lave en rækkefølge / en playliste eller lign. De fleste valgte dog at snakke sig gennem dette. Gode indlæg og indput.
Vibeke præsenterede via en video / prezi og efterlyser ideer til wiki's, som er enkle at anvende. Jeg har lovet at kikke i mine gemmer og vende tilbage med forslag.
Ann og Christina havde begge indlæg som tog udgangspunkt i indlæg på deres blogs.

3. Kort oplæg om evaluering v. Hanne. Tanken var dels at tage udgangspunkt i det læste / sete / hørte fra indlægget på bloggen ”Undervisning og læring” - Synlig læring for lærere og de faner, som hører til dette tema (film med, artikel om og interview med John Hattie) og via
Screen share... anvende Ivory Gray's Prexi præsentation om Feed-Up, Feedback og Feed-Forward.

Jeg ville tale ind over og optage på skærmen samtidigt. Desuden var planen fra min side, at kursisterne skulle tage noter via ToDays Meet. Men vi nåede ikke så langt.... det blev kun til en kort gennemgang af evaluering og it. Det er derfor et af de områder, som vi skal dyrke lidt mere senere.

4. Intro til 2-3 evaluerings teknologier.
og
5. Vi prøver forskellige test og evaluerer disse.
Vi fik prøvet både Todays Meet, Socrative - test om web 2.0 i form af et Space Race og Google Forms - en undersøgelse om undervisernes brug af it.

Vi aftalte desuden, at vi som et forsøg vil anvende vores Facebook gruppe til al kommunikation mellem os i de næste uger. Her ligger også en kopi af vores chat fra Hangoutet.

1 kommentar:

  1. Hmm... mht pkt. 3 - er der desværre sket det, der ofte sker med online materiale, det er ikke længere tilgængeligt. Men jeg ligger senere i dag materiale på BB (vores e-læringsplatform), der ligner... :-) Se desuden links til Hattie på YouTube i andet indlæg på blokken.

    SvarSlet