Holdets wiki

Nogle hold eksperimenter også i en wiki "Digitale teknologier", vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

onsdag den 18. februar 2015

Thinglink

Thinglink er igen en online teknologi, hvor man kan udforme fælles materiale (interaktive billeder) i et asynkront og synkront samarbejde eller i en monologisk og dialogiske undervisningsform, som Niels Jakob Pasgaard udtrykker det. Han har også en udmærket vejledning til, hvordan man kommer i gang med at bruge værktøjet.

Pasgaards udgangspunkt er folkeskolen, hvorimod vores ungdomsuddannelserne og mit eget fokus er diplomuddannelsen, specifikt modulet digitale teknologier i erhvervsrettede uddannelser. Og jeg tænker heller ikke undervisning, men samarbejde. Hvordan kan vi skabe noget sammen, som giver mening og hvordan kan teknologien fremme dialog og videndeling, altså facilitere processen.

Jeg er derfor meget spændt på at høre og se, hvordan mine studerende forestiller sig værktøjet brugt i deres undervisning. Jeg har selv tænkt på, at vores fælles wiki, i stedet for at have et statisk billede kunne have et billede, hvor nogle af de mange oplysninger vi drøfter og samler undervejs i vores arbejde lægges ind. Men spørgsmålet er, hvordan det fremmer meningsforhandling (jf. E. Wenger) i vores praksisfællesskab?

Billedet herunder er hentet fra vores (holdets) fælles wiki og jeg har lagt links ind til nogle af de resurser, som også findes i powerpointen fra introen.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar