Checkliste
I min log fra 2. uv.-dag har jeg lagt en chekliste for, hvad bloggen / jeres e-portfolio gerne skal indeholde på nuværende tidspunkt / til 3. undervisningsgang:- noter og overvejelser fra samtlige undervisningsdage
- eksempler på eksperimenter fra hands on i undervisningen
- lidt om jeres læreringsteoretiske problemstilling
- en ide om hvilke læringsteori I vil tage afsæt i, når I arbejder med ideer til jeres didaktiske design
Rundt i blogosfæren
Jeg har været en lille tur rundt i blogosfæren og fundet eksempler i jeres blogge på, hvordan I har løst opgaverne. De udvalgte eksempler er hverken udslagsgivende for, hvordan det skal være eller ikke et udtryk for, at jeg ikke har set på samtlige, men jeg har forsøgt at finde noget hos jer alle :-)Noter og overvejelser fra samtlige undervisningsdage
Bjarne har nogle overvejelser omkring web 2.0, som jeg tænker er nogle noter taget i forbindelse med eller som refleksioner over undervisningen på fx dag 1. Lignende overvejelser finder vi hos Ole E. Hos Palle finder vi også et eksempel på noter fra en af studiedagene.Eksperimenter fra hands on i undervisningen
Hos Pia finder vi et eksempel på overvejelser om brugen af Padlet i undervisningen og hos Flemming et eksempel på brugen af Thinglink. Begge har gjort sig overvejelser om, hvad inddragelsen af teknologien konkret vil betyde i deres undervisning.De fine eksempler er ikke generet i undervisningen, da vi sidste gang, hvor vi skulle arbejde med de to teknologier, brugte tiden på bloggen og fx at indlejre video på bloggen som Ole og Fredrik fx gjorde. Men det er dejligt, at se, at flere har haft lyst til og mod på at eksperimentere efter lektionerne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar