Holdets wiki

Nogle hold eksperimenter også i en wiki "Digitale teknologier", vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

tirsdag den 27. januar 2015

Ny blog og brugerprofil

Så går vi i gang igen med valgmodulet: Digitale Teknologier i Erhversrettede uddannelser. Jeg har valgt at lægge ud med en ny blog af flere forskellige grunde.

  • Jeg har i mange år blogget i forbindelse med undervisningen fx om billedkunst, men privat har jeg været mere anonym. Men nu vrimler venner af alle aldre på de sociale medier og jeg har fået lyst til at eksperimentere med at holde den private profil og underviserprofilen adskilt.
  • Poster fra bloggen kan vises på Google+ profilen, det vil jeg gerne benytte i undervisningen, men ikke privat.
  • Fremover vil jeg også eksperimentere med Google Hangout i forbindelse med vejledning og jeg synes, at det er rart at kunne oprette cirkler med de studerende / kursisterne uden at blande min store private vennekreds ind.
  • Jeg underviser på flere forskellige uddannelsessteder i modsætning til tidligere og har derfor lyst til at skelne fremtid fra fortid :-)

Det betyder ikke at profilen "lillehanne" er død, nej den lever i bedste velgående, men den retter sig mere mod venner og familie. Nogle overlap vil der dog fortsat være, fx vil min Flickr konto stadig indeholde masser af fotos, som jeg bruger både i undervisning og privat.

Men jeg tænker også i skrivende stund, at jeg nok på en eller anden måde skal få spændt ben for mig selv, det bliver spændende at se, hvor hårdt jeg så falder!

Bloggen fra tidligere års undervisning i faget her, kan dels findes via linkliste i højre side og her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar